Communitymanagement

20/07/2018 Thomas Verlinden

Vroeger klasseerden we mensen in verschillende doelgroepen op basis van leeftijd, opleiding, sociale klasse een aankoopgedrag. Op die doelgroepen werd dan de marketing gebaseerd.

In een wereld van digitalisering is dit echter achterhaald. Nu moeten ze echt kijken naar de gemeenschap (community) en wat er daar speelt. Een gemeenschap is een groep in de maatschappij die zich met een bepaalde beweegreden verbindt. De digitalisering heeft die gemeenschap enorm verscherpt. Er is constant communicatie.

Er zijn wel wat struikelblokken: je bedrijf moet zich echt willen verdiepen in de gemeenschappen, je bedrijf moet een duidelijk zicht krijgen van de gemeenschappen en je moet aanpassingen doorvoeren.

Communitymanagement is een goede investering, maar je moet ze op lange termijn bekijken. Als bedrijf kan je niet steeds al je info naar iedereen doorsturen. Iedereen heeft andere interesses en zeker jouw klanten!

Geïnteresseerd in management, de verkoop of de marketing? Ontdek al onze bedrijfsopleidingen aan het centrum voor avond-en afstandsonderwijs en houd je bedrijf draaiend!

relatedBlogs

Project manager

Mythe of feit: de waarde van jouw diploma

Succesverhaal: interview met oud-student Medisch Secretariaat Lydia Renard

previousLabel

De dag begint goed met Nutella

nextLabel

HR Administration manager

mostRead

Laat je baas je opleiding betalen!

21/02/2019

10 studietips voor onze studenten

06/05/2021

Apps om je productiviteit te verbeteren: social media blocks

04/03/2019

relatedCourses

Management Assistant

Volg de opleiding Management Assistant en word een krak in je vak als Managementassistent.

Management Basis

Behaal je diploma Management Basis en ga professioneel aan de slag.

Social Media Marketing

Volg de opleiding Social Media Marketing en word een krak in je vak als Marketeer.

Digitale Marketing - Allround

Schrijf je in voor de cursus Online Marketing en word veelzijdig Digital Marketeer.

Managementassistent

Schrijf je in voor de cursus Assistentie Management en word veelzijdig Assistent.

studyCategories

Management & Bedrijfsvoering