De juiste schaduw voor je ogen

02/12/2019 Thomas Verlinden

Je wilt niet dat je ogen eruit zien als een kleurboek. Vergeet roze bij blauwe ogen, of turquoise bij groene ogen. Wat het best bij jouw ogen past, zijn de complementaire kleuren. Om die te bepalen kan je gebruik maken van een kleurenwiel. We zetten alle shades voor je op een rijtje zodat je in de toekomst altijd met de perfecte kleur jouw ogen accentueert!

Blauwe ogen

Blauw is een koude kleur, dus warme tinten trekken blauwe ogen helemaal open. Bijvoorbeeld goud en kopertinten. Perzik doet het ook heel goed. Zijn je ogen diep donkerblauw? Dan kan aubergine of zilverachtig blauw ook. De regel: niet overdrijven! Breng nooit te veel kleur aan op lichte ogen, dat zou te veel afleiden.

Jouw kleuren: goud, brons, koper, champagne, geelbeige, perzik.

Bruine ogen

Heb je bruine ogen? Dan hoor je bij de lucky ones met de meeste kleuropties. Waarom? Bruin is een vrij neutrale kleur die niet zo snel zal botsen met andere kleuren. Wil je statement eyes, kies bijvoorbeeld voor felle paarse oogschaduw. Mag het wat rustiger, ga dan voor warm brons of perzikkleurige tinten.

Jouw kleuren: brons, perzik, paars, donkerblauw, turquoise, groen.

Groene ogen

Wanneer je vraagt aan make-up artists welke kleur het beste paartje vormt met groene ogen, dan kiezen ze allemaal resoluut voor paars. Je maakt je look helemaal af door een gedurfder kleurtje op het midden van je ooglid aan te brengen. Zet bijvoorbeeld een pruimkleurige oogschaduw rond je ogen en een klein puntje licht paars net boven de iris. Is paars niet je favoriete kleur? Neem dan een bruine kleur met een rode ondertoon.

Jouw kleuren: sepia, terracotta, paars, roze.

Hazelnoot ogen

Hazelnoot zit ergens tussen groen en bruin met vaak gouden of grijze vlekjes. Omdat de iris zo’n wijd spectrum aan kleuren heeft, kan je met een oogschaduw gemakkelijk een bepaalde kleur uitspelen. Liever groene ogen? Probeer lavendel, violet of pruim. Eerder een liefhebber van lichtbruine ogen, kies dan voor geelbruin of grijs. Vermijd goudtinten want die zijn te dof.

Jouw kleuren: grijs, lichtroze, donkerpaars, geelbruin.

cpSkillsAndSkills

• Jij werkt vlot met een brede waaier aan professionele producten en materialen.
  • De juiste make-up voor elke gelegenheid? Jij zorgt elke keer voor de beste look!
  • Je reinigt en verzorgt de huid zodat die weer tot rust komt.

Dag- en Avondmake-up, aProfession

cpLiPracticalInfo

• Certificaat
  • courseTypeG2
  • 2 cpCourseTypeDurationLesson cpLessonsPer 3 cpHoursPerClass
  • €199€159.20

cContent

• Hoe breng ik op een professionele manier make-up aan?
  • Hoe kies je de juiste stijl voor elke gelegenheid?
  • Leer werken met de juiste make-upproducten en materialen
  • Camouflage: corrigeer met de juiste technieken kleine gelaatsfoutjes
  • Leer hoe je er elke dag weer snel stralend uitziet
  • Hoe reinig ik ´s avonds mijn huid?
  • Hoe ga ik aan de slag als make-upartiest?

blogAvailable

relatedBlogs

Hoe richt je jouw persoonlijke werkruimte best in?

Carrièreswipe: De heetste jobs op Tinder!

previousLabel

De strijd om het zwartste zwart

nextLabel

Aan de slag als freelance copywriter? Volg het voorbeeld van Sarah Dierckxen!

relatedCourses

Dag- en Avondmake-up

courseMaterial

DAG EN AVOND MAKEUP KRYOLAN

PENSELENSET BLUE MASTER KRYOLAN

DAG EN AVOND MAKEUP MESAUDA

studyCategories

Schoonheidszorgen

Make-Up

blogTags

Cursus dag- en avondmake-upOpleiding maquillageAvondlessenSchoonheidsschoolMake-up artistDagmake-up

mostRead

Laat je baas je opleiding betalen!

21/02/2019

10 studietips voor onze studenten

06/05/2021

Apps om je productiviteit te verbeteren: social media blocks