Horeca & Hospitality/Horecamedewerker

Horecamedewerker

Ligt jouw droomberoep ook in de horeca en wil je mensen gelukkig maken met hun favoriete drankje of gerecht? Leer de kneepjes van het vak om aan de slag te gaan als keukenhulp, bar- of zaalmedewerker. Klaar om mensen een leuke tijd te bezorgen? Ontdek dan nu de wereld van de horeca! Bekijk de opleidingen uit dit subthema.

Onze docenten helpen je om alles tot in de puntjes te begrijpen zodat je ook echt in de praktijk aan de slag kan met jouw kennis. De cursussen zitten vol tips & tricks, oefeningen en extra lesmateriaal, zodat jij alles hebt wat je nodig hebt om een expert te worden.

behaal je waardevolle diploma

krijg les in jouw buurt

combineer theorie en praktijk

studeer op eigen tempo

leer van echte vakexperts

volg praktijkgerichte lessen

krijg tips & tricks

ontdek de horeca

leer de beste skills

ontdek de horeca

versterk je cv

allCoursesWithinSubtheme Horecamedewerker

Hotelmanager, cpProfessionWithFuture

Volg de groepslessen Hotelmanager van thuis uit!

beSureOfYourFuture

We leiden je op om met voldoende kennis van start te kunnen gaan in de horeca of op evenementen. Alle skills komen uitgebreid  aan bod om je goed voor te bereiden en je eerste stappen te zetten in de keuken, zaal of bar. Dit doen we aan de hand van theorie en praktische oefeningen, gegeven door mensen uit het vak. Je legt meteen een sterke basis van serveer- en keukentechnieken, klantvriendelijkheid, veiligheid en hygiëne. Daarna kan je meteen professioneel aan de slag: denk maar aan banketten, festivals, sportevenementen, … Met een diploma van onze school toon je je klanten of toekomstige werkgever dat jij over diepgaande kennis beschikt en meteen klaar bent om professioneel te starten.

De horeca verbetert écht je algemene skills en sociale vaardigheden op elk gebied. Je leert dealen met lastige mensen, mensen die niet tevreden zijn en vele andere varianten. Door dit mee te maken, leer je alleen maar sterker in je schoenen staan. Je wordt er echt een sterker persoon van. - employerSpeaks

Horecamedewerker

trendsCapitalized

De horecasector evolueert constant. Door trends en nieuwe ontwikkelingen te implementeren, weten verschillende zaken relevant te blijven. Daarbij hebben ze ook steeds meer nood aan professioneel personeel. Er is een enorme opkomst van 'dark kitchens': uit eten gaan is minder populair dan vroeger. Dark kitchens runnen hun activiteiten vanuit ruimtes die speciaal ontworpen zijn voor het bereiden van maaltijden voor maaltijdbezorging. Ook 'fact-casual restaurants' kennen een grote opkomst. Drie belangrijke factoren zoals smaak, goede prijs-kwaliteit en gemak, zorgen ervoor dat consumenten er regelmatig gaan eten.

Horecamedewerker, hundredPercentOfTheTime

Op de horecamarkt vind je altijd wel je draai. Met de opkomst van verschillende creatieve concepten op de markt, vind je sowieso een plaats waar je het volledig naar je zin kan hebben. Kijk bijvoorbeeld naar de opkomst van foodhalls: verzamelingen van kleine, lokaal ontwikkelde restaurantconcepten of ronduit nieuwe creaties die voortkomen uit de hoofden van lokale chefs of startende ondernemers en restauranteurs. Denk ook zeker aan de hippe foodtrucks: mobiele restaurants op wielen. Tegenwoordig zijn foodtrucks bijna niet meer weg te denken op festivals, events, bedrijfsfeesten, bruiloften, verjaardagen, of feestjes aan huis.

Heel wat mensen associëren horeca enkel met 'bedienen'. Dat is zeker niet waar. Het werken in de horeca is zeer divers met veel verschillende taken. Van opbouw tot sluit, van gastvrij zijn tot last-minute uitdagingen oplossen. Het is echt mijn droomjob. Elke dag ziet er anders uit en ik heb ontzettend veel sociaal contact. Dat maakt deze job voor mij ideaal! - exStudentSpeaking

Thomas Verlinden

Opleidingsadviseur

We merken dat heel veel mensen kiezen voor een boeiende job in de horeca omwille van het sociale contact. In de horeca word je gedwongen om sociaal te zijn en altijd vriendelijk te doen als je op mensen afstapt. Laat dit je vooral niet afschrikken: ook als je niet erg sociaal bent aangelegd, is dit een perfecte oefening. Communicatie is ontzettend belangrijk binnen een horecateam. Je vertelt altijd wat je gedaan hebt en wat je gaat doen. Dit zijn tal van belangrijke sociale vaardigheden die altijd wel van pas zullen komen. Je leert dealen met lastige mensen, mensen die niet tevreden zijn en vele andere varianten. Door dit mee te maken, leer je alleen maar sterker in je schoenen staan. Deze job is echt een ontzettend leuke uitdaging!

niceToKnowHeader

• Horeca is een boeiende wereld: Je hebt divers werk met een afwisselend takenpakket. Van opbouw tot sluit, van gastvrij zijn tot last minute uitdagingen oplossen. Jij kunt zo goed inspelen op de wensen en klachten van de gast, dat deze altijd met een glimlach naar buiten loopt. En dat is zeker niet voor iedereen weggelegd.
  • Je kunt je passie kwijt in je beroep en dat geeft energie.
  • Horecawerk staat goed op je cv: je bent een werkpaard! Daarnaast ben je ook in vele markten thuis.
  • Elke dag maak je mensen gelukkig en doe je mensen genieten.