Media en PR

Hoe zet je succesvol een nieuw product op de markt? Hoe zorg je ervoor dat iedereen weet wat jij of je bedrijf doet en welke diensten je aanbiedt? Het zijn stuk voor stuk zaken waar een goede marketing en PR zijn noodzakelijk zijn. Met een opleiding uit het subthema Media & PR leer je uitgebreid kennismaken met nieuwe media en leer je als de beste communiceren in de wereld van Public Relations. Ben je vlot, open van geest en trendgevoelig? Neem dan snel een kijkje tussen onze opleidingen binnen de subcategorie Media & PR!

Onze docenten helpen je om alles tot in de puntjes te begrijpen zodat je ook echt in de praktijk aan de slag kan met jouw kennis. De cursussen zitten vol tips & tricks, oefeningen en extra lesmateriaal, zodat jij alles hebt wat je nodig hebt om een expert te worden.

expert worden in PR en media

innovatieve PR-strategieën

mediastrategie op maat

praktische PR-technieken

scoren in PR & media

les van media- & PR-experts

alles over nieuwe media & PR

strategische communicatie

alles over bedrijfsstructuur

de kracht van communicatie

allCoursesWithinSubtheme Media en PR

Casual Networking

Casual Networking, cpProfessionWithFuture

Volg virtueel les met de virtual class Casual Networking.

PR-Manager

PR-Manager, cpProfessionWithFuture

Volg de opleiding Public Relations en word een krak in je vak als PR-manager.

availableVia

beSureOfYourFuture

Met een opleiding uit het subthema media & PR word je een echte communicatieve alleskunner. Je leert strategisch de juiste boodschappen op het goede moment de wereld insturen en met de geschikte media zorg je ervoor dat je de juiste aandacht genereert. Bovendien kan je terecht in een waaier aan bedrijfssectoren: als medewerker op een communicatiedienst van grote bedrijven, persverantwoordelijke, woordvoerder, crisiscommunicator, social media manager, eventmanager, bedrijfsjournalist, …, de mogelijkheden zijn eindeloos. In mediabedrijven vind je dan weer onderdak als productieassistent, programmamedewerker of productieverantwoordelijke. Ook bij overheidsinstellingen ben je gegeerd als voorlichter, communicatiedeskundige, kabinetsmedewerker, communicatie-ambtenaar of woordvoerder. Kortom, werkgelegenheid gegarandeerd!

In de marketingsector is er altijd wel iets te doen. Een PR-professional ziet nieuws door een andere bril. Je kijkt of je aanknopingspunten ziet om je klant aan de actualiteit te koppelen. Anders dan een aantal jaren geleden heeft het ook meer belangstelling onder het grote publiek. Onze klanten zien verschijnen in een nieuwsmedium... dat is geweldig! Het is een branche die nooit stilstaat. Daarom is het belangrijk dat je goed mee blijft en alle trends op de voet volgt. Een cursus om je bij te scholen, is dan ook nooit verloren moeite. Zo blijf je up-to-date en weet je wat er gaande is. - employerSpeaks

trendsCapitalized

PR & media is een breed begrip. Het steeds veranderende medialandchap is zeer belangrijk om in het oog te houden en er ook op in te spelen. Elk jaar zijn er trends die verdwijnen, aan belang winnen of gewoon net hetzelfde blijven. Media worden tegenwoordig steeds meer communities. De rol van het medium verandert dus duidelijk: naast de juiste mensen informeren, wil het steeds meer ook de juiste mensen verbinden. Denk bijvoorbeeld aan verschillende merken die hashtags delen, zodat ook consumenten en gebruikers onderling in conversatie gaan over het merk. Als media- en PR-professional ben je daar dus een hele belangrijke schakel.

Media en PR, hundredPercentOfTheTime

Ook de wereld van media & PR kent heel wat innovaties en ontwikkelingen die erop wijzen dat de PR-branche nog een succesvolle toekomst tegemoet gaat. Persdiensten waren bijvoorbeeld lange tijd een essentieel onderdeel van PR, maar hun positie is de afgelopen vijf jaar sterk verzwakt. Organisaties zijn minder bereid om fortuinen te besteden aan deze oude manier van nieuwsdistributie en besteden een groeiend deel van hun budgetten aan de productie van kwaliteitscontent en online omgevingen als newsrooms en curation hubs.

Ik volgde een opleiding PR-assistent. Als PR-professional sta ik in contact met verschillende partijen die elkaar nodig hebben, maar ook hun eigen agenda hebben. Ik vind het interessant om me hiertussen te begeven. Ik ontdek hoe klanten en media elkaar versterken en bemoedigen. Kort daarna heb ik ook de opleiding 'Social Media Marketing' gevolgd aan het Centrum voor Avondonderwijs. Zo had ik alle skills die ik nodig had om aan de slag te gaan in de marketing en PR. - exStudentSpeaking

Thomas Verlinden

Opleidingsadviseur

Onze opleidingen rond marketing, PR & sociale media zijn tegenwoordig heel populair. Het is dan ook een enorm leuke én lucratieve sector. Om onze studenten zo goed mogelijk voor te bereiden op het werkleven, zorgen we ervoor dat de cursussen zo up-to-date en praktijkgericht mogelijk zijn. Zo komen ze niet tekort en kunnen ze er na hun opleiding meteen invliegen!

niceToKnowHeader

• Wist je dat Public Relations al duizenden jaren bestaat? De Grieken hadden er zelfs een woord voor: Sematikos: dit woord kan gedefinieerd worden als ‘hoe mensen dingen te laten geloven en doen.’.
  • Careerbuilder, een Amerikaanse jobsite deed een onderzoek naar de 15 jobs die het meest nood hebben aan koffie tijdens het werk. Public Relations kwam hier op de tweede plaats terecht, na de wetenschappers en laboranten.
  • Wist je dat Facebook ondertussen ongeveer 2 miljard gebruikers heeft?
  • Twitter is een erg populair social medium onder wereldleiders, maar liefst 83% van hen hebben een Twitteraccount.