Retail & Detailhandel/Eigen kledingzaak starten

Eigen kledingzaak starten

Hou je van mooie kledij en heb je een gevoel voor mode? Is outfits samenstellen ook een van je favoriete bezigheden? Dan ben je met een opleiding uit de subcategorie Eigen kledingzaak starten aan het goede adres! Ze zijn de perfecte start voor ondernemers met expertise op het gebied van kleding. In no time ben je klaar om een eigen kledingzaak te starten.

Je leert alles wat je moet weten om een eigen zaak te starten. Onze docenten helpen je om alles tot in de puntjes te begrijpen zodat je ook echt in de praktijk aan de slag gaat met jouw kennis. De cursussen zitten vol tips & tricks, oefeningen en extra lesmateriaal, zodat jij alles bezit wat je nodig hebt om een expert te worden.

waardevol diploma

eigen zaak starten van a-z

les van vakexperten

persoonlijke begeleiding

alles over mode & styling

veel toekomstmogelijkheden

incl online lesmateriaal

alle nodige kennis

voor échte fashion liefhebbers

praktijkgericht

noCoursesWithinSubtheme Eigen kledingzaak starten

beSureOfYourFuture

Met een opleiding uit de subcategorie eigen kledingzaak starten leer je hoe je een kledingzaak opstart en succesvol runt. Met verschillende opleidingen als imagoconsulent, fashionstylist, stijl-en kleurenconsulent ben je in staat om klanten te adviseren als de beste en je zorgt ervoor dat ze je winkel tevreden verlaten. Adviseren op modegebied, het is een vak apart. Smaken verschillen en mensen hebben voorkeuren waar je rekening mee moet houden. Je leert de juiste technieken om kleding te verkopen en komt te weten hoe je de eigenschappen van kleding aanprijst. Daarnaast leer je ook alle nodige skills en onmisbare kennis om het ver te schoppen als zelfstandig ondernemer.

"Een kledingwinkel beginnen is natuurlijk niet zo anders dan een andere zaak beginnen. Zo stel je een ondernemingsplan voor jouw kledingzaak op, denk je goed na over de vennootschapsvorm, de financiering, regel je de nodige administratieve en fiscale zaken én sluit je een koop- of huurovereenkomst. Het is dus niet eenvoudig om zomaar van 0 te starten. Je hebt een praktische handleiding nodig." - employerSpeaks

eigen kledingzaak starten

trendsCapitalized

Heel wat mensen starten tegenwoordig een eigen kledingzaak. Ze openen pop-up stores, bouwen eigen websites en werken samen met grote bedrijven. Een eigen kledinglijn of een eigen kledingzaak is hot! Ook Instagram speelt een grote rol van een eigen kledinglijn. Iemand met een groot bereik en veel volgers heeft al heel wat in petto om van zijn/haar zaak een groot succes te maken. Met een diploma van onze school toon je je klanten of toekomstige werkgever dat jij over diepgaande kennis beschikt en meteen klaar bent om professioneel te starten.

Eigen kledingzaak starten, hundredPercentOfTheTime

Mode is nog steeds enorm hot! Mode is meer dan esthetiek. Tegenwoordig ligt de focus meer op het verhaal en de oorsprong van onze kledij. We weten niet meer waar onze kleding wordt gemaakt, onder welke omstandigheden en door wie. We kennen alleen het eindproduct. Mode wordt een reflectie van onze cultuur.

"Toen ik mijn eigen kledingzaak begon, deed ik het altijd vanuit een eigen passie. Hoeveel er ook op je afkomt en hoe onzeker het begin ook kan zijn, vergeet vooral niet om te genieten. Als je van plan bent om een eigen kledingwinkel te starten is het enigste wat ik je kan meegeven: ga ervoor, onderzoek, wees scherp en maak je dromen waar! Zelf heb ik een extra opleiding 'imagoconsulent' en 'fashionstylist' gevolgd, om mijn klanten zo professioneel mogelijk verder te helpen. Het was echt een opleiding die me interessante weetjes heeft bijgebracht!" - exStudentSpeaking

Thomas Verlinden

Opleidingsadviseur

"Van kleuren tot styling en etaleren. Alle onderwerpen betreffende het starten van een kledingzaak komen uitgebreid aan bod in deze opledingen. Heel wat studenten kiezen voor een opleiding bij ons omdat je ook op ondernemersvlak de kneepjes van het vak leert. Van de voorbereiding tot de meest geschikte ondernemingsvorm en het personeelsbeleid. Zeker een aanrader!"

niceToKnowHeader

• De naam bikini komt van het eiland Bikini, waar net daarvoor een atoombom was getest. De verwijzing hiernaar was dan ook dat de bikini in zou slaan als een bom.
  • Wist je dat als je rood draagt een man sneller geneigd is je op date te vragen? Dus dames, nog op zoek naar een valentijnsdate Get with the red.
  • De duurste tas aller tijden is een tas van het modemerk Louis Vuitton. De tas kostte maar liefst €35000!
  • 85% van circa 47 miljoen mensen die onze kleding maken is vrouw.